Zum Inhalt

Currently no interventions against Irish companies

🆕 UPDATE 22 April 2024: ECC Ireland is working normally again - the text below no longer applies and has not been deleted for reasons of traceability of delayed processing of cases that occurred during that period.

You can submit your questions and complaints about companies in Ireland again as usual.

The European Consumer Centre Ireland is currently undergoing organisational restructuring and is not yet operational. We do not expect Ireland to be fully involved in the case processing of our ECC network until late spring. Unfortunately, this currently leads to the following situation: Until further notice, we are currently unable to process complaints concerning companies based in Ireland!

Circular light grey pictogram shows 12 EU stars in a circle, one of which falls out of the composition

ECC partner not fully operational

 Cases involving the following companies, for example, are affected:

  • Ryanair (including Laudamotion
    Ryanair DAC - Dublin office, Airside Business Park, Swords, Co Dublin, Ireland
     
  • Aer Lingus
    Aer Lingus Limited - Dublin Airport, Co. Dublin, Ireland
     
  • Meta (including Facebook, Instagram, Whatsapp)
    Meta Platforms Ireland Limited - Merrion Road,Dublin 4, Ireland
     
  • Temu
    Whaleco Technology Limited - First Floor, 25 St Stephens Green, Dublin 2, Dublin, Ireland
     
  • Apple 
    Apple Distribution International Limited - Hollyhill Industrial Estate Hollyhill, Cork, Ireland
     
  • Shein 
    Infinite Styles Services Co. Limited - 2nd Floor, 1-2 Victoria Buildings, Haddington Road, Dublin 4, Dublin, D04 XN32, Ireland
     
  • Tinder
    MTCH Technology Services Limited - 1 Hatch Street Upper Dublin 2 Dublin D02 PY28 Ireland
     
  • Digital River
    Digital River Ireland Limited - 3rd Floor Kilmore House, Park Lane, Spencer Dock, Dublin 1, Ireland 
     
  • Microsoft 
    Microsoft Ireland Operations Limited - One Microsoft Place, South County Business Park, 
    Leopardstown, Dublin 18 D18 P521

 

Who else can help me?

We recommend the following institutions for problems with companies based in Ireland.

  • ✈️ If the problem occurs on a flight with an Austrian connection. I.e. the flight takes off or lands in Austria or the airline has its headquarters in Austria. Passenger claims must be based on the EU Passenger Rights Regulation, i.e. e.g. baggage problems or unjustified check-in fees are not covered. The responsible APF is the Austrian "Agency for Passenger Rights".
    🔗 Mediation by APF
     
  • ✈️ For flight problems in general, e.g. complaints against Ryanair, regardless of where the flight took off or landed. SÖP also helps with baggage problems, unjustified check-in fees or other difficulties. This is the "Arbitration Centre for Public Passenger Transport" based in Germany.
    🔗 Mediation by SÖP
     
  • 🛒 If consumers run into difficulties with certain Irish companies they can turn to NetNeutrals. It is a certified Irish mediation centre, which however mediates only with selected companies.
    🔗 Mediation by NetNeutrals
     
  • 📦 The Internet Ombudsman's Office ("Internet Ombudsstelle") can help against Irish e-commerce companies.  This arbitration board in Austria is dedicated to transactions concluded online. This applies regardless of where the company is based. It is particularly recommended for companies that are not listed for co-operation with NetNeutrals.
    🔗 Mediation by Ombudsstelle

Wer kann mir sonst helfen?

Folgende Institutionen empfehlen wir bei Problemen mit in Irland ansässigen Unternehmen.

✈️ APF

Die österreichische Agentur für Passagier- und Fahrgastrechte (APF) ist bei Beschwerden nach der Fluggastrechte-Verordnung zuständig (Flugverspätung, Flugannullierung, Beförderungsverweigerung). Gepäcksprobleme oder ungerechtfertigte Check-In Gebühren sind nicht abgedeckt. Wichtig ist weiters, dass der betroffene Flug einen Österreich Bezug aufweist (entweder aus Österreich abfliegt, aus einem EU-Mitgliedsland abfliegt und in Österreich landet oder aus einem Drittstaat abfliegt und in Österreich landet). Das Schlichtungsverfahren ist für Konsument:innen kostenlos. 
🔗 Schlichtungsantrag - APF

✈️ SÖP

Die deutsche Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr (SÖP) ist für sämtliche Flugbeschwerden zuständig ( u.a. Fluggastrechteverordnung, Gepäcksprobleme, ungerechtfertigte Check-In Gebühren). Die Zuständigkeit der Schlichtungsstelle ist unabhängig von dem Abflugs- oder Ankunftsort. Die irische Fluglinie Ryanair kooperiert mit der Schlichtungsstelle. Das Schlichtungsverfahren ist für Konsument:innen kostenlos.
🔗 Schlichtungsantrag - SÖP

🛒 NetNeutrals

Neutneutrals ist eine zertifizierte irische Schlichtungsstelle, die allerdings nur mit ausgewählten Firmen vermittelt.  Das Schlichtungsverfahren wird auf Englisch geführt und ist für Konsument:innen kostenlos.
🔗 Mediation - NetNeutrals

💻 ÖIAT

Die österreichische Internet Ombudsstelle (des ÖIAT - des Österreichischen Instituts für angewandte Telekommunikation) unterstützt bei Unternehmen aus Großbritannien, sofern es sich um ein Online-Geschäft handelt. Nähere Informationen zu deren Zuständigkeit der Internet Ombudsstelle finden Sie hier. Sie können eine kostenlose Beschwerde bei der Ombudsstelle einreichen: 
🔗 Beschwerdeformular - ÖIAT

🚗 ECRCS

Das European Car Rental Conciliation Service (ECRCS) ist eine zertifizierte britische Schlichtungsstelle, die bei Rechtsproblemen mit Mietwagenunternehmen im EU Raum unterstützt.  Das Schlichtungsverfahren wird auf Englisch und kostenlos geführt:
🔗 Complaint form - ECRCS

Share this post

Facebook Twitter Drucken E-Mail
Sozialministerium
VKI
EU
ECC
Zum Seitenanfang